ESKİŞEHİR HABER

Beyzanur Baş: "1611 öğretmenin ataması yapılsın"

Öğretmen Sendikası üyesi Beyzanur Baş, Ankara'da süren öğretmen direnişi kapsamında taban maaş, eşit özlük hakları ve atama taleplerini yineledi.

Abone Ol

Öğretmen Sendikası üyesi Beyzanur Baş, mülakat mağduru 1611 öğretmen adına Ankara'da sürdürülen direnişe ilişkin açıklamalarda bulundu. Direnişin 14 Haziran'da başladığını belirten Beyzanur Baş, öğretmenlerin talepleri karşılanıncaya kadar mücadeleyi sürdüreceklerini söyledi.

Direnişin 9'uncu, açlık grevinin ise 8'inci gününde olduğunu ifade eden Beyzanur Baş, 14 Haziran'dan bu yana gerçekleştirilen toplanma, basın açıklaması ve yürüyüşlere müdahale edildiğini öne sürdü.

Beyzanur Baş, "Bu ülkenin öğretmenleri olarak bizler ve yanımızda bize destek olmak için gelen annelerimiz ile çocuklarımız, kalkanlarla itildi ve yerlerde sürüklendi" dedi.

Ankara'da sendika binası önünde sürdürülen açlık grevi nöbetine çeşitli demokratik kitle örgütleri ve gençlik örgütlerinin destek verdiğini belirten Beyzanur Baş, akşam saatlerinde Madenci Anıtı'na yapılmak istenen yürüyüşün engellendiğini söyledi.

Beyzanur Baş, açlık grevindeki öğretmenlerin saatlerce polis ablukasında tutulduğunu, bazı öğretmenlerin yaralandığını ve hastane çıkışında gözaltına alındığını iddia ederek, "Öğretmenlerin en meşru hak arayışına karşı Ankara Valiliği ve İl Emniyet Müdürlüğü'nün yetkisiyle insanlık dışı bir müdahale gerçekleştirildi" ifadelerini kullandı.

Direnişin sendika binası önünde devam ettiğini belirten Beyzanur Baş, çok sayıda kişi ve kuruluşun öğretmenlere destek verdiğini söyledi.

Beyzanur Baş, "Öğretmenlerin kararlı mücadelesini destekleyen binlerce insanın kalbi bu direnişle atıyor. Yanımızda olan dostlarımız, öğrencilerimiz, siyasi partiler, milletvekilleri ve demokratik kitle örgütleri bulundukları her yerden ve ziyaretleriyle direnişimizi destekliyor" dedi.

Öğretmenlerin yaşadığı sorunların yalnızca eğitim çalışanlarını değil, toplumun geniş kesimlerini ilgilendirdiğini savunan Beyzanur Baş, eğitim alanındaki uygulamaların öğretmenleri, öğrencileri ve velileri etkilediğini ifade etti.

Açıklamasında yetkililere de çağrıda bulunan Beyzanur Baş, TBMM Milli Eğitim, Kültür, Gençlik ve Spor Komisyonu Başkanı Ayşen Gürcan'a seslenerek, geçen yıl verilen sözlerin yerine getirilmediğini öne sürdü.

Beyzanur Baş, "Milli Eğitim Komisyonu Başkanı olarak 400 bin eğitim emekçisine ve 1611 mülakat mağduru öğretmene karşı sorumluluğunuzu yerine getirin. Milli Eğitim Komisyonu'nu toplayın" dedi.

Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürü Fettullah Güner'e de çağrıda bulunan Beyzanur Baş, sorumlulukların yerine getirilmesini istedi.

Özel öğretim alanındaki çalışma koşullarına da değinen Beyzanur Baş, öğretmenlerin haklarının karşılanması gerektiğini belirterek taleplerini sıraladı.

Beyzanur Baş, "Taban maaş hakkımızı istiyoruz. Kamuyla eşit özlük hakları istiyoruz. Mülakat mağduriyeti giderilsin, 1611 öğretmenin ataması yapılsın istiyoruz. Emeğimizle kazandığımız haklarımızı istiyoruz. Milli Eğitim Komisyonu toplansın, taleplerimiz yerine getirilsin" ifadelerini kullandı.

İşçilere, emekçilere, öğrencilere, sendikalara ve demokratik kitle örgütlerine de çağrıda bulunan Beyzanur Baş, direnişi sürdürmekte kararlı olduklarını belirtti.

Beyzanur Baş, "Büyük bir kararlılıkla, kazanana kadar direnişimizi sürdüreceğiz. Mücadelemize destek vererek, onu büyüterek ve sesimizi çoğaltarak öğretmenlerin yanında olun. Haklarımız ve eğitimin geleceği için direniyoruz" dedi.

Açıklamasını direnişin devam edeceğini belirterek tamamlayan Beyzanur Baş, "Korkumuz yok. Hakkımızı almadan eve dönüş yok" ifadelerini kullandı.