Eskişehir Emek ve Demokrasi Platformu tarafından düzenlenen açıklamada, Ankara’da devam eden öğretmen eylemlerine destek mesajları verildi. Platform adına konuşan Cevat Aydemir, öğretmenlerin taleplerinin karşılanması için sürdürülen mücadeleye destek vermeye devam edeceklerini söyledi.
Kent merkezinde gerçekleştirilen açıklamada konuşan Cevat Aydemir, öğretmenlerin Ankara’da sürdürdüğü eylemlere dikkat çekerek, Eskişehir’de de destek etkinliklerinin devam edeceğini ifade etti. Cevat Aydemir, “Dostlar bu zulüm devam ettikçe biz bu sokaklarda, bu meydanlarda AKP zulmüne karşı, AKP'nin ve Cumhur İttifakı'nın faşizmine karşı oturma eylemlerimizi, yürüyüşlerimizi, protestolarımızı ve çığlığımızı, feryadımızı bütün şehirlerden yankılandıracağız. AKP'nin yöneticileri, Eskişehir'in AKP'li milletvekilleri duysun ki yine Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin duysun diye biz sesimizi çıkarmaya, sözümüzü söylemeye devam edeceğiz. Patronların bakanı Yusuf Tekin istifa” dedi.
Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin ve AK Parti Eskişehir Milletvekili Ayşen Gürcan’a yönelik eleştirilerde bulunan Cevat Aydemir, öğretmenlerin Ankara’daki mücadelesinin sürdüğünü belirtti. Cevat Aydemir, “Yusuf Tekin Cumhurbaşkanından icazet almadığı için komisyonu toplamıyor. Eskişehir Milletvekili Ayşen Gürcan Yusuf Tekin'den icazet alamadığı için Milli Eğitim Komisyonunu toplamıyor. Ama sözünü söylemeye, direnişini göstermeye devam eden öğretmenler Ankara'nın merkezinde AKP iktidarına kök söktürüyor 7 gündür. Açlık grevine yatan bütün arkadaşlarımız, bütün dostlarımız şehirlerde, meydanlardan selamlanıyor ve onları buradan da bir kez daha alkışlarımızla, ıslıklarımızla selamlayalım dostlar. Direne direne kazanacağız. Düzeneğiniz batsın, öğretmenler yaşasın” ifadelerini kullandı.
Ankara’da devam eden eylemlere ilişkin değerlendirmelerde bulunan Cevat Aydemir, öğretmenlerin seslerinin duyulmadığını savundu. Cevat Aydemir, “AKP'nin İçişleri Bakanı Ankara'da olanlara, Ankara'da açlığa yatan öğretmenlere gözlerini kapatmış durumda. Milletvekilleri, bakanlar, bürokratlar ve saray iktidarı öğretmenlerin sesini duymamak için kulaklarını tıkamış durumda. Biz bütün şehirlerden insan seli halinde öğretmenlere, dostlarımıza, sendikacı arkadaşlarımıza destek için buralarda var olmaya devam edeceğiz” diye konuştu.
Destek nöbetlerinin süreceğini belirten Cevat Aydemir, Eskişehir’de yeni buluşmaların gerçekleştirileceğini söyledi. Cevat Aydemir, “Yarın akşam yine 18.00’de tam da bu binanın arkasında Bağlar Kapısı tarafından nöbetimize devam ediyoruz. Ankara'daki direniş devam ettiği müddetçe biz Eskişehir'in sokaklarını ve meydanlarını direniş meydanı yapmaya devam edeceğiz” dedi.
Açıklamasında iktidar temsilcilerine de seslenen Cevat Aydemir, “AKP'liler duysun. Yusuf Tekin duysun. AK Parti Eskişehir Milletvekili Ayşen Gürcan duysun. Ve AKP'nin Ankara'daki polisi duysun. Dostlarımıza, arkadaşlarımıza, yoldaşlarımıza zulmü durdursunlar ve acilen insanca yaşanacak, insanca yaşayacak koşulları yaratacak düzenlemeler ve yasalar, mevzuatlarda yer alsın istiyoruz” ifadelerini kullandı.
Toplumsal kesimlerin yaşadığı sorunlara da değinen Cevat Aydemir, açıklamasında öğretmenlerin yanı sıra farklı grupların da çeşitli sıkıntılar yaşadığını dile getirdi. Cevat Aydemir, “AKP'nin zulmettiği sadece öğretmenler değil. Gençlik, kadınlar, işçiler, köylüler, memurlar, emekliler AKP'nin zulmünden nasibini alıyorlar. İktidar 25 yıldır ülkeyi karanlığa sürüklemeye çalışırken bizler de bu sokaklardan AKP'nin karanlığına teslim olmayacağımızı haykırmaya devam ettik. Ama birleşe birleşe kazanacağız” dedi.
Eğitim sistemiyle ilgili değerlendirmelerde de bulunan Cevat Aydemir, konuşmasını şu sözlerle tamamladı:
“Tarikatların ve cemaatlerin cirit attığı eğitim sistemimizde biz ne zaman sokağa çıksak dedik ki sizin karanlığınıza teslim olmayacağız dedik. Şimdi sloganımızı öyle güçlü bir şekilde atalım ki dostlar sağır kulaklar duysun. Karanlığa teslim olmayacağız.”