Eğitim İş Sendikası Eskişehir Şube Başkanı Fadime Arslan, öğretmenlerin taleplerini dile getirmek için yürüttükleri mücadelenin suç olarak gösterilemeyeceğini belirterek gözaltı ve müdahalelere tepki gösterdi.
Öğretmenlerin haklarını savunurken baskı ve engellemelerle karşılaştığını ifade eden Arslan, eğitim emekçilerinin demokratik taleplerinin dikkate alınması gerektiğini söyledi.
Öğretmenlerin sınıflarda görev yapması gerekirken çeşitli uygulamalarla karşı karşıya bırakıldığını savunan Arslan, "Biz öğretmenler sınıfta olmamız gerekirken, ders vermemiz gerekirken abluka altına alınıyoruz. Ters kelepçeyle gözaltına alınıyoruz. Açlık grevindeyiz ve bugün burada bunu duyurmak için toplandık. Bu asla kabul edilemez" dedi.
Haklarını talep eden öğretmenlere yönelik uygulamaların adil ve demokratik olmadığını dile getiren Arslan, eğitim alanındaki sorunların çözülmesi gerektiğini belirtti.
Özel sektörde görev yapan öğretmenlerin yürüttüğü mücadelenin yalnızca çalışma koşullarıyla ilgili olmadığını vurgulayan Arslan, bu sürecin aynı zamanda eğitimin geleceği ve öğretmenlik mesleğinin saygınlığı açısından da önem taşıdığını ifade etti.
Öğretmenlerin haklı taleplerinin konuşulması gerektiğini kaydeden Arslan, "Öğretmen geleceğin mimarıdır. Öğretmenleri bu şekilde susturamazsınız. Öğretmenler korkmaz, boyun eğmez ve haklı mücadelesinden vazgeçmez" diye konuştu.
Dayanışmanın büyütülmesi gerektiğini belirten Arslan, eğitim emekçilerinin ortak mücadele yürütmesinin önemine dikkat çekti.
Arslan, "Bugün biz susarsak yarın daha büyük hak kayıpları yaşarız. Bu nedenle bu dayanışmayı büyütmek ve mücadelede ortaklaşmak zorundayız. Gözaltılar değil, öğretmenlerin talepleri konuşulmalıdır" ifadelerini kullandı.