Tepebaşı Belediyesi Park ve Bahçeler Müdürlüğü ekipleri, ilçe genelindeki park ve yeşil alanlarda bakım çalışmalarını sürdürüyor. Hava sıcaklıklarının artması ve yağışların sona ermesiyle birlikte çim biçme ve peyzaj çalışmalarına hız verildi.
Belediye ekipleri, belirlenen program doğrultusunda özellikle Uluönder bölgesindeki parklarda çim biçme çalışmalarına devam ediyor. Çalışmalar kapsamında parkların düzenli görünümünün korunmasının yanı sıra bitki örtüsünün sağlıklı gelişimi de hedefleniyor.
Tepebaşı Belediyesi tarafından yapılan açıklamada, çalışmaların hava ve zemin koşullarına göre planlandığı belirtilirken, yeşil alanların korunmasının öncelikli hedefler arasında yer aldığı ifade edildi.
Çim biçme işlemlerinin uygun hava şartlarında gerçekleştirildiği belirtilirken, iş güvenliği ve ekipman kullanımına yönelik tedbirlerin de titizlikle uygulandığı kaydedildi.
Çalışmalara ilişkin değerlendirmelerde bulunan Tepebaşı Belediye Başkanı Ahmet Ataç, yağışlı havalarda ve ıslak zeminde yapılan çim biçme işlemlerinin doğru olmadığını söyledi.
Ataç, "Islak zeminde yapılan biçme işlemi çim dokusuna zarar verir. Aynı zamanda çalışanlarımız ve ekipmanlarımız açısından da iş güvenliği riski oluşturur. Bu nedenle çalışmalarımızı yeşil alanlarımıza zarar vermeden, emeği ve iş güvenliğini gözeterek en uygun hava ve zemin koşullarında yürütüyoruz" dedi.
Tepebaşı'nın yeşil alan varlığı açısından güçlü bir ilçe olduğunu vurgulayan Ataç, kişi başına düşen yeşil alan miktarının 12,41 metrekareye ulaştığını belirtti. İlçe genelinde 600'ün üzerinde park bulunduğunu ifade eden Ataç, toplam yeşil alan büyüklüğünün ise 2 milyon 471 bin 514 metrekare olduğunu kaydetti.
Tepebaşı Belediyesi ekiplerinin, ilçe genelindeki park ve yeşil alanlarda bakım çalışmalarını program dahilinde sürdürmeye devam edeceği bildirildi.