Tepebaşı Belediyesi Veteriner İşleri Müdürlüğü ekipleri, yaz aylarında artış gösteren sivrisinek ve diğer uçkun zararlılarla mücadele çalışmalarını kent merkezi ile kırsal mahallelerde sürdürüyor. Çalışmalarda özellikle sivrisineklerin üreme alanlarına yönelik larvasit uygulamalarına ağırlık veriliyor.
Belediye ekipleri tarafından yürütülen çalışmalar kapsamında sinek oluşumunun yoğun olarak görüldüğü ve üreme alanı oluşturabilecek noktalar belirli periyotlarla kontrol edilerek ilaçlanıyor. Bu kapsamda son olarak Keskin Mahallesi'nde ilaçlama çalışması gerçekleştirildi.
Keskin Mahallesi'nde bulunan gübrelikler, boş araziler ve sinek popülasyonunun artmasına neden olabilecek alanlarda yapılan ilaçlamalarla zararlıların çoğalmasının önüne geçilmesi hedeflendi.
Tepebaşı Belediyesi yetkilileri, ilaçlama çalışmalarının belirlenen program doğrultusunda sürdürüldüğünü belirterek, kırsal mahallelerde gerçekleştirilen larvasit uygulamalarının sivrisineklerin larva döneminde kontrol altına alınmasına katkı sağladığını ifade etti.
Yetkililer, kent merkezi ve kırsal mahallelerde yürütülen ilaçlama çalışmalarının mevsim koşulları ile saha ihtiyaçlarına göre devam edeceğini bildirirken, çevre ve insan sağlığını gözeten uygulamalarla yaz döneminde vatandaşların yaşam kalitesinin artırılmasının amaçlandığını kaydetti.





