Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce, Porsuk Nehri kıyısında hayata geçirilen projenin tanıtım programında yaptığı konuşmada, projenin bulunduğu bölgenin geçmişten bugüne geçirdiği değişimi anlattı. Ayşe Ünlüce, alanın bugün ulaştığı noktada Eskişehir'in tarihini ve mimari kimliğini yansıtan bir görünüm kazandığını belirtti.

Programa katılanları selamlayarak konuşmasına başlayan Ayşe Ünlüce, "Bu güzel açılışta, bu müstesna açılışta, şehrimizin en güzel yerlerinden birisi olan ve şehrimizin en büyük değeri olan Porsuk Nehri'nin kenarındaki bu açılış, lansman için hepiniz hoş geldiniz, sefalar getirdiniz." dedi.

Bölgenin geçmişte bağ ve bahçelerin bulunduğu bir alan olduğunu söyleyen Ayşe Ünlüce, planlama sürecinin daha sonra şekillendiğini ifade etti. Büyükşehir Belediyesinde hukuk müşaviri olarak göreve başladığı dönemde projenin belirli bir aşamaya geldiğini anlatan Ayşe Ünlüce, bölgeyi ilk yıllarda farklı bir yapılaşma anlayışıyla hayal ettiğini dile getirdi.

Ayşe Ünlüce, "Buranın planları yapılırken eskiden bağ bahçelik alan iken sonradan plan çalışmaları yapılmıştı. Ben o zaman Büyükşehir Belediyesinde değildim. Yeni geldiğim, hukuk müşaviri olarak geldiğim dönemlerde bu proje biraz ilerlemişti. Ben burayı hep, bu bölgeyi şöyle hayal ediyordum. İşte 2 katlı dubleks evlerin olduğu ya da çok ayrık nizam emsalinin düşük olduğu bir yer gibi." ifadelerini kullandı.

İmar planlarının hazırlanma sürecinde farklı kurumların ve mülk sahiplerinin taleplerinin bulunduğunu belirten Ayşe Ünlüce, "Ama imar planları tabii biraz da mülk sahiplerinin de talepleri vardı. Bakanlık devredeydi. Eskişehir Büyükşehir Belediyesi, Odunpazarı Belediyesi sonuçta burada bir imar planı yapıldı. Belki eleştirilerimiz olabilir. Özellikle dış cepheyle ilgili de plan notları vardı. Uzun süre tartışma konusu oldu." dedi.

Bugün ortaya çıkan görüntünün Eskişehir'in geçmişine önemli bir gönderme yaptığını ifade eden Ayşe Ünlüce, özellikle tuğla mimarisinin kentin kimliğiyle bütünleştiğini söyledi.

Ayşe Ünlüce, "Ama bugün geldiğimiz noktada ben özellikle Eskişehir'in tarihine de bir saygı duruşu olduğunu düşündüm. O tuğla mimari belki bazılarınca çok eleştirildi ama benim gelip geçerken hep çok hoşuma gidiyor ve burası tamamlandığında, belki yoğunluğu fazlaydı, onu sonradan düzenledik ama gelip geçerken hakikaten o Eskişehir'in pişmiş toprak tarihine, kiremitine, seramiğine, bugüne kadar yücelttiği ve Eskişehir'e değer katan, hem de ekonomik değer katan bu nesne, bu şey öne çıktı. Yani pişmiş toprağın öne çıktığı tuğlalı mimari gerçekten Eskişehir'e değer katıyor." diye konuştu.

Porsuk Nehri'nin Eskişehir için ayrı bir öneme sahip olduğunu vurgulayan Ayşe Ünlüce, nehir çevresindeki yapılaşmanın kentin estetiğine katkı sunduğunu ifade etti.

Ayşe Ünlüce, "Bir kere Porsuk kenarında yapılanması ayrı bir güzellik. Porsuk bizim can damarımız. Eskişehir'e hayat katan ama aynı zamanda da aynı hassasiyetle korumamız gereken Eskişehir'in tek su kaynağı. Ben bu duygularla bu projenin hem AYD ailesine hem Eskişehir halkına hem de şehrimize hayırlı olmasını diliyorum. Umuyorum ki şehrimizin estetiğine, güzelliğine, mimari özelliklerine değer katan yapılar kazandırırlar." ifadelerini kullandı.