Eskişehir Büyükşehir Belediyesi, çevre yatırımlarına bir yenisini daha ekleyerek Sarısungur Mahallesi'nde bulunan Entegre Katı Atık Değerlendirme ve Bertaraf Tesisi bünyesinde inşa edilecek 3. Sınıf Düzenli Depolama Tesisi'nin (LOT-3) yapımına başladı.

Yaklaşık 200 milyon liralık yatırım için düzenlenen törene Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce, CHP Eskişehir Milletvekili Utku Çakırözer, CHP Eskişehir İl Başkanı Talat Yalaz, Ardahan Belediye Başkanı Faruk Demir, İnşaat Mühendisleri Odası Eskişehir Şube Başkanı Oytun Gökten, belediye bürokratları, meclis üyeleri, muhtarlar ve çok sayıda davetli katıldı.

Programın açılışında konuşan İnşaat Mühendisleri Odası Eskişehir Şube Başkanı Oytun Gökten, çevre yatırımlarının kentsel dönüşüm sürecinin önemli bir parçası olduğunu belirterek, dönüşümle ortaya çıkacak inşaat atıklarının çevreye zarar vermeden yönetilmesinin büyük önem taşıdığını söyledi.

Ardahan Belediye Başkanı Faruk Demir ise Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce'nin çevre projeleriyle birçok belediyeye örnek olduğunu ifade ederek yatırımın hayırlı olmasını diledi.

CHP Eskişehir İl Başkanı Talat Yalaz da Büyükşehir Belediyesinin yalnızca bugünü değil, gelecek kuşakları da düşünerek önemli projeleri hayata geçirdiğini belirtti.

CHP Eskişehir Milletvekili Utku Çakırözer ise çevreyi koruyan yatırımların Eskişehir'in geleceğine güven verdiğini ifade ederek, Büyükşehir Belediyesinin kent merkezi ve kırsalda önemli hizmetler gerçekleştirdiğini söyledi.

Törende konuşan Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce, şehirlerin çöp, hafriyat ve atık yönetiminin uzun vadeli planlanması gerektiğini belirterek, "Bu tesis yalnızca bugünü değil, 2077 yılına kadar Eskişehir'in ihtiyaçlarını karşılayacak. Kentimizin gelecek 50 yılını planlayan önemli bir çevre yatırımı gerçekleştiriyoruz." dedi.

Ünlüce, Katı Atık Bertaraf ve Enerji Üretim Tesisi'nde bugün yaklaşık 45 bin hanenin elektrik ihtiyacını karşılayacak enerji üretildiğini, oluşan ısının ise belediyenin seralarında kullanılan çiçeklerin yetiştirilmesinde değerlendirildiğini belirterek, yeni tesisle özellikle inşaat ve yıkım atıklarının çevre dostu yöntemlerle bertaraf edileceğini ifade etti.

Yaklaşık 60 bin metrekarelik alan üzerine kurulacak LOT-3 Tesisi, 870 bin metreküplük depolama kapasitesine sahip olacak. Tesiste yılda yaklaşık 14 bin ton inert nitelikli inşaat ve yıkıntı atığının çevre ve insan sağlığına zarar vermeyecek şekilde bertaraf edilmesi planlanıyor.

İleri mühendislik uygulamalarıyla projelendirilen tesiste yüzey suyu drenaj sistemleri, gözlem kuyuları ve çevresel izleme mekanizmalarıyla yeraltı ve yerüstü su kaynaklarının korunması hedeflenirken, tesisin işletme süresince ve kapatılmasının ardından en az 30 yıl boyunca çevresel izleme faaliyetleri sürdürülecek.