Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce, Katı Atık Bertaraf ve Enerji Üretim Tesisi'nde yapımı başlayacak yeni etapla ilgili açıklamalarda bulundu. Ünlüce, hayata geçirilen yatırımla Eskişehir'in atık yönetimi altyapısının 2077 yılına kadar planlandığını belirtti.
Şehirlerin çöp, hafriyat ve atık yönetiminin uzun vadeli planlanması gerektiğini ifade eden Başkan Ünlüce, "Şehirlerin çöpünü, hafriyatını ve atığını planlamak uzun yıllara yayılan bir süreçtir. Geleceği öyle planlamalısınız ki 10 yıl sonrayı, 20 yıl sonrayı, hatta 50 yıl sonrayı görebilmelisiniz. İşte bu tesis tam da böyle bir tesistir." dedi.
Katı Atık Bertaraf ve Enerji Üretim Tesisi'nin ilçeler de dahil olmak üzere kentte oluşan tüm katı atıkları transfer istasyonları aracılığıyla topladığını belirten Ünlüce, bertaraf edilen atıklardan enerji üretildiğini söyledi. Ünlüce, tesiste üretilen enerjiyle yaklaşık 45 bin hanenin elektrik ihtiyacının karşılandığını, ortaya çıkan ısının ise belediyenin seralarında kullanılan çiçeklerin yetiştirilmesinde değerlendirildiğini ifade etti.
Geçen yıl ikinci lotun hizmete alındığını hatırlatan Ünlüce, bu yıl ise yeni etabın inşasına başlandığını belirtti. Yeni etapta inşaat atıkları ile doğada uzun yıllar ayrışmayan atıkların ileri mühendislik yöntemleriyle çevreye zarar vermeden bertaraf edileceğini kaydetti.
Projeye katkı sunan İnşaat Mühendisleri Odası, sektör temsilcileri, yüklenici firma ve belediye çalışanlarına teşekkür eden Ünlüce, "Yaptığımız bu tesis, önümüzdeki 50 yıla hizmet edecek. Yani 2077 yılına kadar kullanılabilecek bir altyapıyı bugün Eskişehir'e kazandırıyoruz." ifadelerini kullandı.:::





