Ticaret Bakanlığı, taşınmaz satışlarında uygulanması planlanan Güvenli Ödeme Sistemi'nin devreye alınma tarihini 1 Ekim 2026'ya ertelediğini açıkladı.
Bakanlıktan yapılan açıklamada, taşınmaz alım ve satımlarında alıcı ile satıcının dolandırıcılık, hırsızlık ve sahtecilik riskine maruz kalmaması, kayıt dışılığın azaltılması ve para transferlerinin güvenli şekilde gerçekleştirilmesi amacıyla Taşınmaz Ticareti Hakkında Yönetmelik'te değişiklik yapıldığı hatırlatıldı.
Düzenlemeye göre, taşınmaz satışlarında ödemenin bir kısmının veya tamamının nakit, havale ya da elektronik fon transferiyle yapılması halinde satış bedelinin, taşınmaz mülkiyeti ile bedelin eş zamanlı el değiştirmesini sağlayan Güvenli Ödeme Sistemi üzerinden gerçekleştirilmesi zorunlu olacak.
Açıklamada, ilgili yönetmelikle Ticaret Bakanlığına sistemin devreye alınma tarihini üç aya kadar uzatma yetkisi verildiği belirtilerek, teknik çalışmaların devam ettiği ifade edildi.
Bakanlık, Güvenli Ödeme Sistemi'nin eksiksiz şekilde hayata geçirilebilmesi amacıyla Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü ile diğer paydaşlarla birlikte teknik süreçlerin ve sistem entegrasyonlarının sürdürüldüğünü bildirdi.
Teknik çalışmaların tamamlanabilmesi amacıyla yönetmelikle verilen yetkinin kullanıldığı belirtilen açıklamada, Güvenli Ödeme Sistemi'nin uygulamaya alınma tarihinin üç ay ertelenerek 1 Ekim 2026 olarak belirlendiği kaydedildi.
Bakanlık, sistemin tamamlanmasının ardından taşınmaz satışlarında ödeme işlemlerinin daha güvenli, şeffaf ve kayıtlı şekilde yürütülmesinin hedeflendiğini belirtti.