Tüm Emeklilerin Sendikası Eskişehir Şubesi Başkanı Ali Paşa Şanlı, emeklilerin taleplerini içeren imza kampanyasının sürdüğünü belirterek, toplanan imzaların 30 Haziran Dünya Emekliler Günü'nde Cumhurbaşkanlığına gönderileceğini açıkladı.
Şanlı, kampanya kapsamında her gün yaklaşık bin 500 ila 2 bin imza toplandığını belirterek, "30 Haziran Salı günü saat 14.00'te PTT önünde yapacağımız basın açıklamasının ardından topladığımız tüm imzaları Cumhurbaşkanlığına göndereceğiz." dedi.
İmza kampanyasında emeklilerin temel taleplerinin yer aldığını ifade eden Şanlı, en düşük emekli maaşının en düşük memur maaşına eşitlenmesi, sağlık hizmetlerinden katkı payı alınmaması, sendikal hakların önündeki engellerin kaldırılması ve intibak yasasının çıkarılması çağrısında bulundu.
Ekonomik koşulların emeklileri zorladığını savunan Şanlı, "Yoksulluk sınırı 120 bin liraya, açlık sınırı ise 48 bin liranın üzerine çıktı. Bu koşullarda 20 bin lira emekli aylığı bir emeklinin aylık gıda ihtiyacını bile karşılamıyor." ifadelerini kullandı.
Cumhurbaşkanı'na çağrıda bulunan Şanlı, emeklilerin taleplerinin dikkate alınmasını isteyerek, "Bu zamana kadar yetkisini hiç emekliden yana kullanmadı. Bir kez de olsa bizden yana kullanmasını istiyoruz. Toplanan imzaların taleplerimizin ne kadar önemli olduğunu göstereceğine inanıyoruz." diye konuştu.
Emeklilerin geçim sıkıntısı nedeniyle çalışmak zorunda kaldığını dile getiren Şanlı, birçok emeklinin pazarlarda, kahvehanelerde, lokantalarda ve çeşitli işlerde ek gelir elde etmeye çalıştığını söyledi. Şanlı, "20 bin lira emekli maaşıyla geçinmek mümkün değil. Yaşamını sürdürebilmek için emekliler çalışmak zorunda kalıyor. Çırak ve kalfa bulamayan esnafın imdadına da bugün emekliler yetişiyor." dedi.
Şanlı, emeklilerin insanca yaşayabilecek bir gelir seviyesine ulaşabilmesi için mücadelelerini sürdüreceklerini sözlerine ekledi.