Geçmiş yıllarda Eskişehir İl Tarım ve Orman Müdürü olarak görev yapan Ender Muhammed Gümüş, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi (ESOGÜ) kampüsünde karşılaştığı bir kene nedeniyle yetkililere çağrıda bulundu. Gümüş, üniversite yerleşkesindeki yeşil alanlarda ilaçlama yapılmasının faydalı olacağını söyledi.

Yabancı dil sınavı için ESOGÜ Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi M2 binası önünde beklediği sırada bir kene ile karşılaştığını belirten Gümüş, yaşadığı olayı sosyal medya hesabından paylaştı.

Sınava girecek adayları beklerken yere serdikleri pikenin üzerine bir kenenin geldiğini ifade eden Gümüş, karşılaştığı canlının türünü belirlemek amacıyla yapay zekâ destekli bir uygulamadan yardım aldığını söyledi.

Ender Muhammed Gümüş, "Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi M2 binası bahçesinde yabancı dil sınavı için beklerken yere serdiğimiz pikenin üzerine bir kene geldi. Tanıdık bir kene ama yine de Google Gemini'den tanımlamasını istedim. Büyük olasılıkla Kırım Kongo Kanamalı Ateşi hastalığına yol açan kene cinsi olduğunu yazdı" ifadelerini kullandı.

Olayın ardından çevrede bulunan vatandaşları uyardığını belirten Gümüş, özellikle açık alanda bekleyenlerin dikkatli olması gerektiğini söyledi. Ağaç gölgelerinde bekleyen vatandaşlarla görüştüğünü ifade eden Gümüş, şort giyenler ve çorap kullanmayanları kene riskine karşı uyardığını dile getirdi.

Karşılaştığı keneyi etkisiz hale getirdiğini belirten Gümüş, çevrede başka kenelerin bulunmamasını temenni etti. Gümüş, "Bu keneyi öldürdüm ama inşallah başka yoktur ve kimsenin başına bela olmaz" dedi.

Üniversite kampüsündeki yeşil alanlarda önlem alınmasının önemine dikkat çeken Gümüş, rektörlüğe ilaçlama çağrısında bulundu. Gümüş, "Rektörlük, üniversite bahçelerinde ilaçlama yapsa veya yaptırsa iyi olur" ifadelerini kullandı.

Yaz aylarının gelmesiyle birlikte kene vakalarına ilişkin uyarıların arttığına dikkat çekilirken, uzmanlar özellikle otluk ve yeşil alanlarda bulunan vatandaşların dikkatli olmaları, açık renkli kıyafetler tercih etmeleri ve açık alanlardan sonra vücut kontrolü yapmaları gerektiğini belirtiyor.