İnşaat Mühendisleri Odası Eskişehir Şubesi Başkanı Oytun Gökten, Eskişehir Büyükşehir Belediyesi'nin Katı Atık Bertaraf ve Enerji Üretim Tesisi'ndeki yeni etapla ilgili değerlendirmelerde bulundu. Gökten, tesisin kentsel dönüşüm süreci açısından önemli bir altyapı oluşturacağını belirtti.
Konuşmasında planlamanın önemine dikkat çeken Gökten, "Aksiyonsuz hayalin halüsinasyon olduğunu söylerler. Eskişehir, hayallere ulaşan bir kenttir. Bu başarıya ulaştıran çok değerli insanlar da vardır." dedi.
Katı atık depolama tesisinin yalnızca çevre yatırımı olmadığını, aynı zamanda kentsel dönüşümün önemli bir parçası olduğunu ifade eden Gökten, Eskişehir'de yürütülen yapı envanteri çalışmalarına da değindi. Gökten, "Ayşe Başkanımızın öncülüğünde 52 bin binanın denetimini gerçekleştirdik. Bu çalışmalar sonucunda 6 bin binanın hızlı bir şekilde dönüşmesi gerektiğini ortaya koyduk." ifadelerini kullandı.
Kentsel dönüşüm sürecinde büyük miktarda inşaat atığı oluşacağını belirten Gökten, bu nedenle katı atık tesislerinin çevrenin korunması açısından kritik öneme sahip olduğunu söyledi.
Eskişehir'in ortak akıl kültürüyle öne çıkan kentlerden biri olduğunu vurgulayan Gökten, meslek odaları, yerel yönetimler ve diğer kurumların iş birliği içinde çalışmasının önemine dikkat çekti. Gökten, İnşaat Mühendisleri Odası olarak bu süreçte her türlü teknik desteği vermeye hazır olduklarını belirterek, projede emeği geçenlere teşekkür etti.





