Odunpazarı Belediye Başkanı Kazım Kurt, Aşağı Çağlan Mahallesi'nde yapımı süren TOKİ konutlarına ilişkin çevre kirliliği ve kötü koku şikayetlerinin belediyeye ulaştığını belirterek, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü'nü göreve davet etti.

Kazım Kurt, bölgede üstü açık fosseptik çukurlarının bulunduğu ve çevreye kötü koku yayıldığı yönünde şikayetler aldıklarını söyledi. Şikayetler üzerine Odunpazarı Belediyesi zabıta ekiplerinin bölgede inceleme yaptığını ifade eden Kurt, gerekli tespitlerin gerçekleştirildiğini kaydetti.

Belediye ekiplerinin fotoğraf çekerek tutanak tuttuğunu belirten Kazım Kurt, belediyelerin uygulayabildiği cezaların sınırlı olduğunu söyledi. Çevre Kanunu kapsamında uygulanacak yaptırımların daha caydırıcı olduğunu vurgulayan Kurt, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü'nün konuyla ilgili inceleme yapması gerektiğini ifade etti.

Kurt, daha önce çevre ihlalleri nedeniyle yüksek tutarlı cezaların uygulandığını hatırlatarak, aynı hassasiyetin bu olayda da gösterilmesini beklediklerini dile getirdi.

TOKİ konutlarında yaşandığı öne sürülen çevre sorunlarına ilişkin yaptırımların doğrudan TOKİ'ye değil, işi yürüten yüklenici firmalara uygulanabileceğini belirten Kazım Kurt, asıl yetkinin Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü'nde olduğunu söyledi.

Kazım Kurt, çevre kirliliği iddialarının araştırılması ve gerekli işlemlerin yapılması için ilgili kurumların harekete geçmesini beklediklerini ifade etti.